woensdag 24 december 2014

K


er staat geen K-boom
noch voor een bal
noch om vruchtbaarheid
af te smeken
ik veeg geen onnodige groene splinters

er ligt geen K-bal
noch als appeltje
noch als glitter
om te vieren
ik wend niet aan als functionele heksenspiegel

er staat geen K-stal
noch K-baby
noch erfstukken
om te aanbidden
ik symboliseer geen poppetjes die voor traditie staan

er komt geen K-man
noch K-elf
noch vliegend rendier
om binnen te halen
ik aai geen rode hond die inhaligheid veroorzaakt

er staat geen K-stuk
noch voor de commercie
noch uit het bos
om te aarden
ik hoef geen wortels als ik vliegen kan

er hangt geen K-ster
noch als kompas
noch om terugkeer van licht
te bedingen
ik zoek ongezien mijn weg wel op de tast

er komt geen K-diner
noch exquise gerechten
noch lallende samenkomst
om te braken
ik behoef geen voedingstoffen omdat ik vast

ik draag geen K-kleding
noch als feestdracht
noch als uniform
om te warmen
ik ben niet zonder kleerscheuren, ik ben niet heel

©MG20141224BSp


Geen opmerkingen:

Een reactie posten