woensdag 24 december 2014

Afdruk

Ik druk aan mijn hart
elk voorwerp
door jou aangeraakt

Onleesbare boodschappenlijst
van jouw hand
bewaar ik

Hoe heb ik ooit
het kopje espresso wat jij leegdronk
kunnen afwassen?

Beelden snel geschoten
met simpele klik
bezie ik

Ik kus de vloer
waarop jij
gelopen hebt

Ontwerpen van jouw hand
liefdevol gemaakt
gebruik ik

Waarom heb ik jouw voetstappen
op mijn glanzend parket
ooit opgezogen?

Hoe heb ik ooit
het bed waarin jij minde
kunnen verschonen?

Nu rest slechts
je tandenborstel in een glas
wachtend jou te poetsen

Alle woorden uit jouw hart
speels snel verstuurd
koester ik

Doch dagelijks omringt mij
prachtig zilveren juweel
keten jij mij

Liefdevolle warme herinneringen
stilte benadrukt slechts
mijn gemis

Ik hou veul van jou 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten