dinsdag 25 november 2014

Papa (142 x read)

als kind zielsgelukkig
paardje rijden op uw rug
ijsjestoetje afgeveegd
uw zakdoek altijd paraat
hollend achter mijn fiets
haren in een roze strikje

als tiener samen actief
struiken snoeien, auto
in de was, als onze schoenen
mijn brommersnelheid checken
wiskunde-uitleg geven
fel tegen schooldirecteur

met humor delen
de korte militaire lach
draaiorgels oorverdovend vroeg
op uitslaapzaterdag
vergezeld van watertanden
gebakken eieren met spek

als eigenwijze adolescent
argwaan naar eerste vriendje
kritiek op studiekeuze
mijn belangen in het vizier
mijn geluk in uw liefdevol hart
al zag ik dat toen niet

later mijn oor gevangen
uw verhalen over vroeger
geluk wat toen gewoon was
in het huisje op de dijk
tamme kraai pikt aan haren
klompen moeten 'buutn bluvn'

zelf als moeder toeschouwend
wordt u nu mijn kinders' opa
eendjes voeren met mijn baby
banden plakken met zijn zoon
discussies voeren met mijn tieners
begrijpend liefdevol: zo gewoon

altijd zal ik uw kind zijn
struin in mijn erfenis
nagelaten wijsheid 
innerlijke beschaving
een ander accepteren
zoals u ieder deed

papa, elke dag mis ik
maar elke dag houd ik
ik verheug mij al
om straks, op mijn tijd
opgehaald te worden
later, als ik groot ben....




opslag van Mindz.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten