zondag 12 april 2015

verloochend

als jij en-publique
de wereld attendeert
op de lengte van jouw
huwelijkse staat
ofschoon het voornamelijk
loyaliteit betreft
benadruk je
de norm en je
vergeet je hart

hoe serieus
neem jij dan mij
of haar, belieg
je ons beiden?

ik wilde voor je zorgen
dat ontnam je mij
ik wil voor je zorgen
dat ontneem je mij
zij zorgt voor jou
jij eert haar
door te blijven
terwijl jouw hart
bij mij verblijft

hoe serieus
neem jij jezelf
verwar je belofte
met trouw?

ze is jouw vangnet
en blijft standvastig
onbetwistbaar
ze kent jouw voorkeur
jij laat haar niet alleen
jij laat mij alleen
ze is zeker van jouw keuze
voorspelbare sleur
jij kiest voor zekerheid

hoe serieus
neem jij de liefde
in je hart
die je ontkent?

waarvan akte

©MG20150413BS


3 opmerkingen:


  1. Soms voer je in de liefde, ook al is die aanwezig in het hart van beiden, een ongelijke strijd. te wijten aan voor mij niet relevante factoren. Uiteindelijk moet je willen, durven kiezen. Voor de ene of de andere. Want anders is de situatie voor de langs de zijlijn staande derde op den duur onhoudbaar. Maar, dat is mijn overtuiging hé.
    Lieve genegen groet en heel vredige maandag,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik weet niet precies wie degene is langs de zijlijn, het spel lijkt 3 spelers te hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen