zaterdag 16 juli 2016

Falen

onbetwistbaar vind ik het dat
al mijn lichaamsdelen functioneren
pijnloos volbrengen wat mijn bovenkamer
hen beveelt te doen vooral mijn armen

verbijsterd over de coup die mijn
leden opdrachten laat saboteren
begin ik een offensief met hulp van
thee met gember citroen en honing

extra vitamine C en meer gezonds
het mag niet baten opgezette keel
vergezeld van koorts schrijft bedrust voor
opstandig verwissel ik dat in badrust

het warme water wat mij geheel omspoelt
laat mij in aangename slaap verzinken
die ik des nachts ontbeer ik ben zo moe
de harde badwand doet mijn arm te zeer

de weldadige warmte bereidt mij niet voor
op de gepolijste rand en glibberige bodem
toevalligerwijze kreeg ik onlangs opstales
door het gebruik van maar één arm

heeft hij talloze handigheidjes geleerd
trots op zichzelf demonstreerde hij
opstaan vanuit ligstand ik ben een goede leerling
zonder uit te glijden kruip ik nu uit bad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten