maandag 29 juni 2015

Geen zin

Ik heb geen zin meer in mezelf
in al die tranen van verdriet
was ik maar een ander
dan zag 'k eigen ellende niet

Ik heb geen zin meer in mezelf
die ontevreden leeft
was ik maar een ander
die een gelukkig leven heeft

Ik heb geen zin meer in mezelf
in al die hopeloze dromen
was ik maar een ander
dan zouden ze wél uitkomen

Ik heb geen zin meer in mezelf
in eenzijdige vriendschappen
was ik maar een ander
dan zou men mij wel snappen

Ik heb geen zin meer in mezelf
in mijn ongelezen boeken
was ik maar een ander
dan schilderde ik weergaloze doeken

Ik heb geen zin meer in mezelf
vlucht uit mijn volgepropte huis
was ik maar een ander
dan zat ik nu lekker thuis

Ik heb geen zin meer in mezelf
met mijn altijd afwezige schat
was ik maar die ander
die wat met hem had


©MG20150629BS

6 opmerkingen:

  1. Prachtig gedicht, ondanks de thematiek hed ik een grote glimlach, ook al durf ik wel eens lachen op de verkeerde momenten, bij de wetenschap dat ik bevriend ben met een grote vakvrouw en een aanverwante ziel, knuffel xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je voor je lof,
      wij zielen, wij begrijpen elkaar....

      Verwijderen
  2. Droom jezelf die ander...... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen